alex5rovski

Novinarstvo u doba društvenih mreža

Uticaj #RoyalBaby na Internet zajednicu

Svetske medije preplavile su informacije o rođenju novog princa Ujedinjenog kraljevstva i proteklih skoro 40 sati mogli smo da saznamo o vojvodi i vojvotkinji od Kembridža i njihovom tek rođenom sinu, pa čak i to da su Vilijam i Kejt uz picu proslavili rođenje deteta.
Britanci. Niko bolje od njih ne ume da toliko preuveliča i ogoli neki događaj, a ovoga puta ih je u tome pratio i ostatak planete. Naravno, zahvaljujući novim medijima nije bilo potrebno da čekamo saopštenje na zlatnom štafelaju ispred Bakingemske palate.
Da je Kejt primljena u bolnicu najpre je objavio fotograf Jesal Parshotam.

Nakon toga samo hashtag #RoyalBaby je za manje od 24 sata upotrebljen više od 900.000 puta, a prednjačili su Britanci, Amerikanci, Kanađani, Francuzi i Italijani. Pik je naravno bio nakon što je sa zvaničnog Twitter naloga Clarence House (gotovo u istom trenutku kada i na štafelaju) objavljeno:

O dolasku malog princa na svet objavljivano je 25.300 tvitova u minutu. Ipak, #RoyalBaby u prvim satima svog života nije uspeo da nadmaši Marejevo osvajanje Wimbledona (120.000 tvitova u minutu), kao ni izbor novog pape sa 132.000 tvitova u minutu.

Ako vas baš zanima šta se tvitovalo, to možete da pročitate i ovde.

Interesantno je da su i pojedini planetarno popularni brendovi putem Twittera na sebi svojstven način čestitali rođenje britanskog kraljevića. Coca-cola je u duhu svoje aktuelne kampanje uradila vizual “Podeli radost sa Kejt i Vils”. Britanski ogranak Starbucksa je tvitovao fotografiju na kojoj su njihove standardne čaše sa imenima Vilijama i Kejt i malena čaša bez imena, samo sa krunicom, koja jasno asocira na koga se misli. Magnum je svoje sladolede takođe okitio krunom, a jedan je bio #MiniRoyal.

Kao i tokom Super Bowla, opet se istakao Oreo.

Kada je u pitanju Facebook – informacija o rođenju kraljevske bebe je samo u prvih sat vremena nakon objavljivanja podeljena više od milion puta na ovoj društvenoj mreži. Prema podacima AllFacebook, najviše su o tome govorile žene starosti od 25 do 34 godina.

Bilo mi je zabavo da čitam šta su sve britanski novinari pisali o #RoyalBaby, a pre nekoliko sati objavljena je i statistika o posetama web izdanjima bitnijih britanskih medija, čija dnevna poseta je ukupno povećana za 50%. Tog ponedeljka, 22. jula 2013. korisnici Interneta u UK ostvarili su 94 miliona jedinstvenih poseta ka nekom od news ili media portala! Prethodna najveća poseta zabeležena je u aprilu na dan nesreće na Bostonskom maratonu – 85 miliona. Uzgred, prema podacima Worldbank iz 2013. Ujedinjeno kraljevstvo ima 63 miliona stanovnika.

Tabloid Daily Mail ostvario je rekord sa 10.57 miliona jedinstvenih poseta, što je prema nezvaničnim podacima za milion više od prethodne najbolje posete zabeležene nakon bombaškog napada na Bostonskom maratonu. Samo u satu kada je zvanično objavljeno da je #RoyalBaby rođen Mail Online je imao 1.09 miliona jedinstvenih poseta.
Popularni tabloid je u online izdanju svojim čitaocima ponudio apsolutno sve informacije – od toga koliko košta i kako izgleda prvi “presto” #RoyalBaby, preko detaljnih informacija i fotografija žene koja je pomogla Kejt da se isfenira, našminka i dotera za napuštanje St Mary’s Hospital, pa zatim koju je haljinu nosila srećna majka i šta rade babe i dede malog #RoyalBaby, s posebnim akcentom na tetku Pipu Middleton.

Blog koji je The Mirror radio uživo imao je 1.5 miliona poseta i prema nezvaničnim informacijama to je najbolja poseta do sada.

Kako je i za očekivati poseta tabloidnim medijima je bila duplo veća od one koju su imali tzv ozbiljni mediji, ali su statistički gledano mediji poput Times Online, Financial Times i slični procentualno zabeležili veću rast posete tog dana.

Alko mene pitate The Sun je i ovoga puta pobedio svojom kreativnošću i inventivnošću. Nakon što je objavljeno “It`s boy” oni su logo pretvorili u The Son, a na lutriji će 50 srećnih čitalaca dobiti metalnu ploču koja je korišćena prilikom štampanja ovog posebnog izdanja The Sun, hoću reći The Son. Naravno, sa sve potpisom novog urednika Davida Dinsmorea.

Na njihovom sajtu je i virtuelna knjiga u koju možete da upišete čestitku povodom rođenja prestolonaslednika, zatim facts and figures, name generator i poziv: PLAY our Royal baby related games and print out your own Royal Birth certificate.

Sigurno je da će i narednih dana jedna od glavnih tema na webu biti #RoyalBoy i u to ime, evo jednog zanimljivog citata na koji naleteh na netu: Don’t leave us hanging too long on the name. Our little hearts can’t take it!

Advertisements

Ostavite komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 23. July 2013. by in Journalism, Social Networks and tagged , , , .
Aleksandra Petrovski blog

Digitalni mediji, društvene mreže, lični i poslovni razvoj glavne su teme ovog bloga, uz poneku motivišuću priču.

Југославин блог

Учење кроз авантуру

admin

Novinarstvo u doba društvenih mreža

Piskaralo.com

Novinarstvo u doba društvenih mreža

Pozdrav Suncu

Kristali, Feng Šui, Astrologija, Joga, Zen

FTW!

Novinarstvo u doba društvenih mreža

Dragan Varagić Blog

Novinarstvo u doba društvenih mreža

Istok Pavlović

Novinarstvo u doba društvenih mreža

Ivan Ćosić

Novinarstvo u doba društvenih mreža

%d bloggers like this: